perjantai 17. heinäkuuta 2015

LOS ANGELES

Nyt olis siis luvassa ensimmäinen osa Los Angelesin matkapostauksista. Tykkäsin Losista matkakohteena tosi paljon ja reissu oli kaiken kaikkiaan huippu ihana! Ainoa asia, mikä mua Losissa ärsytti oli liikkuminen. Kaupunki on rakennuttu lähes kokonaan autojen varaan ja etäisyydet eri paikkojen välillä ovat helposti kymmeniä kilometrejä. Losin metroverkosto on ihan olematon ja julkisilla busseilla liikkuminen oli tosi vaikeaa; bussia saattaa joutua vaihtamaan monen monta kertaa ja aikatauluja sekä pysäkkejä on vaikea saada selville mistään. Päällimmäisenä Losista jäivät kuitenkin mieleen pitkät ja upeat hiekkarannat, teiden varsilla kasvat korkeat palmut ja todella ystävälliset ihmiset.

LA1
Lähdettiin reissuun aikaisin lauantaiaamuna perheen ja mun pikkuserkun Moonan kanssa. Lento Lontoon kautta Los Angelesiin oli pitkä ja matkustamiseen kului kaiken kaikkiaan melkein 24 tuntia. Saavuttuamme vihdoin perille noin klo 17 paikallista aikaa, veimme tavarat huoneistollemme ja lähdimme melkein heti syömään. Majoituimme siis Santa Monicassa sijaitsevassa huoneistohotellissa nimeltä Aqua at Santa Monica Beach. Huoneisto oli meille ihan täydellinen; riittävän tilava, siisti sekä hyvällä sijainnilla lähellä rantaa ja ostoskatuja.

LA3 LA2LA17
Seuraavana päivänä tutkittiin vähän enemmän Santa Monican aluetta ja käytiin rannalla kävelemässä. Sää Losissa oli koko matkan ajan hyvä, mutta etenkin rannassa saattoi välillä tuulla kylmästi.

LA22 LA23
Santa Monica Beachilla oli tollanen nurmialue, missä oli tosi paljon porukkaa joogaamassa ja tekemässä erilaisia temppuja. Menin sitten itekkin kokeilemaan osaanko vielä seistä päällä ja tehdä sillan, ja ihan hyvinhän ne onnistu :D

LA24LA28 LA27
Santa Monicasta pääsi tosi kätevästi rantaa pitkin Venice Beachille, joko pyörällä tai kävellen. Venicestä löytyy mm. ulkoilmakuntosaleja, kaikenlaisia rantakauppoja sekä kuvissa näkyvät skeittirampit.

LA26 LA LA16 LA15 LA+ LA13
Yhtenä päivänä vuokrattiin pyörät koko päiväksi ja pyöräiltiin ensin rantaa pitkin Veniceen ja sieltä venesatamia pitkin syömään. Löydettiin tollainen The Cheesecake Factory -niminen ravintola, josta sai tosi hyvää ruokaa. Etenkin toi Oreo-juustokakku oli ihan super hyvää! Matkaa päivän aikana kertyi noin 40km, joka ei kuitenkaan tuntunut yhtään pitkältä tasaisten pyöräteiden ja upeiden maisemien ansiosta.

Toivottavasti postauksesta ei tullut liian pitkä ja jaksoitte lukea loppuun asti :) Lisää on tulossa myöhemmin, sillä kuvia ainakin riittää!

: Niina

1. WAU! Upeita kuvia!! :)

2. Ihania kuvia! Noi viimeiset kuvat saavat kyllä mahan kurnimaan, haha. :-D

therewillbesunshine-emilia.blogspot.com

3. Oi sulla on varmasti kyllä ollut ihanaa Losissa, mullakin olis unelmana joskus päästä sinne! :-D Muutenkin tosi kivan olonen blogi ja selkeä ulkoasu, joten jäädään seurailemaan!:-)

-Henna

4. Heippa, mun blogista löytys haastetta sulle! :-)

ps. vitsi miten kiva postaus, arvaa iskikö matkakuume x100 ?!

1. Kiva, kiitti haasteesta! Teen sen tässä joku päivä :) Haha mullakin vaan ikävä tonne kasvaa näitä kuvia katellessa :D